Wednesday, April 8, 2009

Syabas TPBP Labuan


Terlalu lama tidak update blog belia paroki labuan ini... mungkin kerana kesibukan dengan pekerjaan menyebabkan beberapa perkara termasuk kerja update blog ini tergendala.... Walau apa pun, saya dan team yang lain sentiasa bersama-sama bergandingan untuk memajukan belia paroki kita.

Baiklah, beberapa hari lalu iaitu pada hari Ahad lepas, kita baru sahaja merayakan Palm Sunday atau Hari Minggu Paska, sememangnya ramai yang hadir pada misa pertama pada pada jam 7.15 pagi hari itu dan begitu juga dengan misa kedua iaitu pada jam 9.15 pagi juga.

Namun apa yang ingin saya kongsikan dalam blog ini, bukan sahaja mengenai sambutan Hari Minggu Paska, tetapi kita juga turut merayakan Hari Belia Sedunia pada setiap Palm Sunday dan penglibatan besar oleh Team Pelayanan Belia Paroki (TPBP) Labuan amat saya kagumi.

Memandangkan misa kali ini di urus sendiri oleh TPBP, memang agak memeningkan kepala juga bagi yang tidak biasa melakukanya (mcm sia), namun, campur tangan Roh Kudus dalam kejayaan kali ini memang amat dirasai dan pada saya sendiri, bukan sahaja dapat merayakan Palm Sunday tetapi juga merayakan Pesta Belia Sedunia.

Perutusan Pope turut dibaca oleh paderi pada misa kedua, walaupun panjang lebar, tetapi amanat yang disampaikan begitu berguna bagi pertumbuhan iman para belia bukan sahaja di Labuan tetapi diseluruh dunia.

Tahniah dan syabas buat TPBP kerana setiap usaha dan penat lelah kita selama ini berjaya juga akhirnya.....

p/s jadi lepas ni pasti ada gathering kan.... ngehehehehe